Feedback en aanspreken
- Zijn er gesprekken die u liever uit de weg gaat?
- Vindt u het moeilijk om collega’s aan te spreken?
- Hoe gaat u om met feedback
- Vindt u het lastig specifiek te zijn wanneer u feedback geeft?
Of het nu gaat over feedback geven, ontvangen, om feedback vragen of simpelweg elkaar aanspreken, wanneer we onze doelen bereiken en ook onze relaties goed houden, is onze interventie geslaagd. Feedback geven is maatwerk! wij verzorgen trainingen/workshops voor uw organisatie.
Aanspreken of bespreken?
Feedback gaat niet over houding, niet over intenties, maar over gedrag en verbinding. Spiegelen of gespiegeld worden op gedrag verreist veiligheid en respect. Elkaar aanspreken, zonder oordeel, zonder uitstel, gebaseerd op feiten is iets waar u de tijd voor moet nemen én u kunt het leren. Wanneer u leert om uw boodschap af te stemmen én u durft uzelf te laten zien creëert u de basis van een veilige gesprek.
In een organisatie waar mensen elkaar durven aanspreken heerst een open en ontspannen sfeer. Elkaar aanspreken op gedrag en aangesproken kunnen worden zegt in feite dat mensen zich veilig voelen en open staan voor dialoog en verandering. Wij weten wat écht nodig is om tot een organisatiecultuur te groeien waarin ‘aan’ spreken even natuurlijk is als ‘be’ spreken. Onze werkwijze is concreet, praktisch én humoristisch!